„Romeo și Julieta“, o poveste eternă despre dragoste și sacrificiu în pași de balet

La Constanța, se face Balet cu multă dragoste. Dincolo de neajunsuri, Constanța trebuie să se considere privilegiată că pe mica scenă a Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski“ (alta, mai mare, nu există, deși o asemenea instituție ar trebui să aibă o clădire pe măsură) se face Artă de înaltă calitate.

Artiștii din cetatea Tomisului au arătat din plin acest lucru, pe 11 noiembrie, în cadrul spectacolului „Romeo și Julieta“, de Serghei Prokofiev, în viziunea coregrafică a lui Horaţiu Cherecheş, inclus în cea de-a 44-a ediție  a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului.

Sala Teatrului „Oleg Danovski“ s-a dovedit din nou neîncăpătoare pentru iubitorii baletului de Constanța. Cei care au ales să-și petreacă seara de duminică urmărind o celebră poveste de dragoste shakespeariană s-au declarat încântați de alegerea făcută, iar ceilalți, ascultând impresiile primilor, au regretat cu siguranță că nu au fost în sala de spectacole.

Emoții ca de premieră 

Deși „Romeo și Julieta“ a avut premiera în 2014, reprezentația din 11 noiembrie, a avut aerul unei premiere, cel puțin pentru cei doi prim-soliști care au debutat în rolurile principale: Bogdan Bîrsănescu – Romeo și japoneza Mizuki Kubota – Julieta. Au reușit să creeze roluri de mare sensibilitate artistică, expresive, pline de poezie dând impresia de naturalețe în mișcările complicate de balet. În acest fel, ei au răsplătit din plin încrederea pe care directorul Direcției de Balet, Monica Cherecheș, și coregraful Horațiu Cherecheș le-a arătat-o.

Animate și expresive au fost și scenele duelurilor, în care zăngănitul metalic al săbiilor s-a împletit cu muzica expresivă a lui Prokofiev. De un mare impact a fost și scena duetului dintre conflictualul Tybalt, interpretat de nimeni altul decât Horațiu Cherecheș, și Mercutio, fidelul prieten al lui Romeo, redat de Adrian Mihaiu.

Emoțiile debutului au fost încercate și de Oana Dincă, în rolul Rosalindei.

Daia Kashiwaba din Japonia (Benvolio), Renata Soares din Brazilia (doica Julietei), Keito Shimomura din Japonia cu mișcări acrobatice de efect, în rolul bufonului, Ștefan Răuț, în rolul bunului părinte Lorenzo și Ryan Brown (contele Paris) au contribuit din plin la succesul spectacolului. La fel ca și interpreții familiilor rivale din Verona, Cecilia Ursul (Lady Capulet), Stewart Douglas Callum (Australia), Kalina Vladimirova din Bulgaria (Lady Montague) și Gelu Râpă (Montague).

Atmosfera a fost animată de prietenele Julietei (Irene Tomassetti din Italia, Laima Costa și japonezele Mayu Takahashi, Yuri Soeta, Mayura Takase – debut), de dansul senzual al celor trei fete de companie (Codruța Bălan, Saki Goda și Sayaka Tanno din Japonia), de cârciumăreasă (Petronela Iordache) și jupâni.

Ansamblul de balet și decorurile și costumele create de scenografa Natalia Kornilova din Sankt Petersburg au avut rolul lor essential la reușita acestui spectacol.

Dincolo de frumusețea sa intrisecă, „Romeo și Julieta“ este o poveste eternă despre dragostea și sacrificiul balerinilor constănțeni care au grijă să se prezinte în fața publicului, de fiecare dată, cu profesionalism și cu zâmbetul pe buze.

Cei care doresc să se reîntâlnească cu artiștii Teatrului „Oleg Danovski“ sunt așteptați în sala de spectacole și în această sâmbătă, 17 noiembrie, de la ora 18.30, pentru a urmări „Crăiasa Zăpezii“.

 

Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *