„De la figurativ la nonfigurativ“, expoziție online
Facultatea de Arte a Universității „Ovidius“ din Constanța invită publicul iubitor de frumos sâmbătă, de la ora 19.00, pe canalul de Youtube al facultății, la vernisajul online al expoziției „De la figurativ la nonfigurativ“.
Curatorul expoziției este conf.univ.dr. Gheorghe Caruţiu. Evenimentul se desfășoară cu participarea asist. univ. dr. Ovidiu Felipov – tehnici IT și conf. univ.dr. Alina Cristea.
Cadrele didactice care expun sunt conf. univ. dr. Gheorghe Caruţiu, prof. univ. dr. Florin Stoiciu, prof.univ.dr. Daniela Ţurcanu – Caruţiu, lect. univ. dr. Alexandru Şerbănescu, lect. univ. dr. Sînziana Romanescu, lect. univ. dr. Lelia Rus, asist. univ. dr. Ovidiu Felipov, drd. Maria Teodorescu, drd. Florin Sârbu și drd. Răzvan Petrişor.
Li se alătură studenții din anul al III-lea de la Pedagogia Artelor Plastice și Decorative – Anca Caba, Anca Georgescu, Vasile Lazăr, Alexandra Maciac și cei de la Educația Vizuală prin Studiul Peisajului și Figurii, anul I: Alexandra Caruţiu, Raluca Coteanu, Alina Cristea, Mara Luca, Paul Năsăudeanu, Teodora Pavel, Lidia Panait, Alexandra Sima, Mina Tompe, Viorel Ungureanu și anul II – Monica Chivu, Lidia Corladi, Mălina Crăciun, Andreea Dogaru, Andreea Ifrim, Larisa Lungu, Elena Papadopol, Crina Popescu, Maria Seceleanu și Ana Val.
„Percepția realului, într-o lume în care au dispărut reperele, iar autoizolarea a forțat o adaptare de tip artificial, s-a modificat radical. Expoziția de pictură, grafică, fotografie și instalație la care vă invităm este un experiment despre percepția realității la care au participat studenții și cadrele didactice ale Facultății de Arte din Universitatea «Ovidius» din Constanța, specializările Educația Vizuală prin Studiul Peisajului și Figurii și Pedagogia Artelor Plastice și Decorative. Expoziția experiment «De la figurativ la nonfigurativ» dorește să devină un exercițiu vizual în care să se demonstreze că legile plastice sunt aceleași, fie că abordăm limbajul vizual figurativ sau pe cel nonfigurativ. Participanții la această expoziție, studenți și profesori, își exprimă demersul plastic la care au aderat, potrivit opțiunii estetice pe care au abordat-o. În funcție de acumulările deprinse în anii de studiu, în cazul studenților, sau a experiențelor parcurse de-a lungul timpului, în cazul profesorilor, s-a urmărit găsirea unor soluții inedite – experimentale în abordarea spațiului vizual, prin trecerea de la o viziune de citire a concretului recognoscibil până la o tratare de tip informal a acestui concret (în tehnici diverse de exprimare plastică: pictură, grafică, instalații)“, spun organizatorii.
„Toate aceste căutări dezvoltă un alt mod de percepție a realului. În lucrările de plein-air, de exemplu, se pornește de la sugestii ale naturii exterioare și se ajunge la configurații (compoziții) care sunt construcții ale exprimării eului interior. Această expoziție dorește să dezvolte un alt fel de a percepe realul, care să provoace spectatorul să participe direct la o redescoperire a acestuia. Există în această expoziție și un conținut pedagogic, studenții participând cu lucrări – exerciții efectuate la orele de curs (Analiza superioară a limbajului plastic/ Studiul peisajului în plein-air) în multiple tehnici, fie ele de tip tradițional sau noi, cum ar fi fotografia sau instalația. Analiza lucrărilor marilor maeștri a devenit un potențial de cercetare și exprimare artistică coerentă. Influența clasicilor, cât și a artei contemporane este condusă în sensul redescoperirii principiilor de bază ale artei. Această expoziție, prin demersul ei, poate deveni, pentru studenți, o cale prin care să își poată descoperi drumul spre desăvârșirea artistică, care cuprinde multiple posibilități de reușită reală în domeniul artelor, iar pentru profesori o călăuză și un exemplu de performanță artistică dat ucenicilor lor“, mai spun aceștia.