Povestea trufașului Nabucco, un spectacol grandios pe scena Teatrului „Oleg Danovski“

Cea de-a 11-a seară a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului a fost dedicată, la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski“, trufașului regele babilonian Nabucodonosor al II-lea.

În acordurile impozante ale muzicii lui Giuseppe Verdi, sub bagheta maestrului Gheorghe Stanciu, publicul a fost introdus duminică, 19 noiembrie, în atmosfera somptuoasă a Babiblonului, dar și a Iudeei. O atmosferă somptuoasă, dar dominată și de conflict, de război, de învingători și de învinși, dar și de dragoste, singura capabilă să înlăture barierele culturale și religioase dintre două popoare aflate în conflict.

Pe lângă valoarea sa educativă, de „lecție de istorie“, care trece însă în plan secund, opera verdiană „Nabucco“ este (și așa a fost și la Constanța) un prilej de a etala mari voci, care susțin partituri complexe, solicitante pe parcursul unui spectacol de mare întindere.

Aplauze la scenă deschisă

În dificilul rol al semețului Nabucco, publicul l-a admirat și l-a aplaudat pe baritonul Ionuț Pascu, cel care vineri se aflase la pupitrul orchestrei, ca dirijor al concertului „A Whole New World“, unde a avut și intervenții solistice.

Un alt rol dificil, cel al trufașei Abigaille, a fost interpretat de soprana Madeleine Pascu, basul Orset Pâslariu, bucureștean, la fel ca și colegii mai sus amintiți, l-a redat pe preotul Zaccaria.

nabucco teatrul oleg danovski constanta

Rolul lui Ismaile a fost interpretat de tenorul Doru Iftene, iar Fenena a fost soprana Stela Sîrbu. Alături de ei au evoluat bastul Constantin Acsinte – Marele Preot, tenorul Mădălin Băldău, care a debutat în rolul lui Abdallo, soprana Mihaela Ionescu – Anna și corul Teatrului „Oleg Danovski“, care și-a primit cuvenitele aplauze pentru celebrul „Va, pensiero“.

Aplauzele la scenă deschisă au fost multe, semn că opera „Nabucco“ în variantă constănțeană, (regia Carmen Dobrescu, scenografia Cătălin I. Arbore) a fost pe placul publicului.

Duminică, pe 25 noiembrie, de la ora 18.30, în ultima seară a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului, publicul meloman tomitan va avea ocazia să asculte și să vadă o altă operă verdiană cu subiect istoric, „Aida“. Înainte însă, pe 24 noiembrie, publicul va petrece tot pe muzica lui Verdi, dar în compania „Traviatei“.

Sursă foto: Cultură Constanța

Share:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *